Abstract:
|
Hvilke tiltag har Bang & Olufsen gjort for at manøvrere sig gennem finanskrisen, og
er koncernen rustet til fremtidigt, at kunne tilpasse sig ændringer i efterspørgslen
opstået ved skiftende omverdensforhold, industri dynamikker og efterspørgselsforhold?
Besvarelsen sker på baggrund af en strategisk analyse af Bang & Olufsens faktiske tiltag og
udmeldinger
inden finanskrisen (2005/06)
ved de første tegn på finanskrisen (2006/07)
under finanskrisen (2007/09)
i dag 2009
Vi vil analysere Bang & Olufsens branche og omverden, og om Bang & Olufsen har været i stand
til at tilpasse sig ændringer i denne, som følge af finanskrisen. Denne analyse vil tage udgangspunkt
i Bang & Olufsens faktiske handlinger samt udmeldingerne i årsrapporterne om forventningerne til
koncernens følgende regnskabsår. Vi vil yderligere beskrive og analysere Bang & Olufsens
strategier samt definere koncernens mål, vision og målgruppe. For at kunne vurdere Bang &
Olufsens fremtid, vil vi danne os et overblik over, hvordan omverdenen har ændret sig, og hvilke
tiltag Bang & Olufsen har gjort i denne sammenhæng samt om tiltagene er gjort tidsnok, eller om
Bang & Olufsen kunne have forudset tendenserne bedre og handlet derefter.
Analysen vil lede os over i en konklusion, og vores vurdering om, hvorvidt Bang & Olufsen har
været i stand til at foretage de korrekte strategiske tiltag for at kunne ruste sig til fremtidigt, at
tilpasse sig ændringer i omverdensforhold, industri dynamikker og efterspørgselsforhold. Vi vil
yderligere komme med vores ideer til strategiske tiltag og produkter, som kan medvirke til at Bang
& Olufsen er bedre rustet mod fremtidige udfordringer. |